Företaget har sitt säte i Tollarp. Adress är Källvägen 1, 298 32 Tollarp. Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till butiklemonia@outlook.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter.
Efter slutförd beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress, där finner du uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Skulle något inte stämma ska du omedelbart kontakta oss via e-post till butiklemonia@outlook.com.
Alla priser är i SEK och inklusive moms.
Du kan välja att hämta ut dina varor hos ombud eller att hämta i butiken (i Tollarp, Skåne). Väljer du hämta i butik, skriv i meddelande så plockas frakten bort.
Frakten är 69kr och leverans sker med DHL. Varor skickas endast inom Sverige.
Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med DHL till ombud. Du kan också välja att hämta i butiken i Tollarp. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget eller yttre omständigheter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå, utan att vi informerat dig om det, ska du kontakta oss via butiklemonia@outlook.com.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning är 69kr och kostnaden redovisas i kassan.
Ångerrätt: Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Innan du skickar tillbaka en produkt, kontakta oss på butiklemonia@outlook.com och invänta svar. Du betalar själv returfrakten.
Reklammation: Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten och det inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, så får du pengarna tillbaka. Vi står för returfrakten vid av oss godkända reklammationer. Innan du skickar tillbaka en produkt, kontakta oss på butiklemonia@outlook.com och invänta svar. Ange ditt namn, din e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Klagomålet ska skickas omgående efter att det upptäckts.
Om du mot förmodan vill returnera en produkt kontakta ALLTID oss först via butiklemonia@outlook.com och invänta svar. Vi besiktigar alla produkter innan de skickas härifrån. Självklart kan du inte returnera produkter som du använt eller där förseglingen brutits av dig.
- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, swish, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen